Главная > Пресс-центр > Mass media about the project > Kazakhstani will be able to travel on credit on open toll roads
СМИ о проекте
Версия для печатиВерсия для печати
03/05/2021 
Kazakhstani will be able to travel on credit on open toll roads

Payment after the fact will cost twice as much, “KazAvtoZhol” warned.

An open toll collection system is being introduced on republican roads. For the safety and convenience of drivers, there are no payment posts and barriers in it, and through control arches will fix the passage.

“They will automatically read RFID tags or license plates of passing cars and write off funds from special accounts of vehicle owners. The open system also allows you to ride on credit when the driver has forgotten or is temporarily unable to replenish the account. But payment after the fact will cost twice as much” the statement said.

The open system has a big advantage over the traditional one because it doesn’t delay traffic, but some drivers may be tempted not to pay at all, the company said. “KazAvtoZhol” noted that the measures provided for by law will be applied to persistent non-payers.

“In the absence of payment, information about the debtors will be sent to the Transport Control Inspectorate of the MIID RK for taking action. The fine for individuals is 5 MCI, for legal entities - 10 MCI. At the same time, the law provides that up to 50% of wages can be withheld in court to cover fines,” the company noted.

An open toll collection system will be implemented on all toll roads in the country.

In 2021, the following sections will be paid:

• Uralsk - border of the Russian Federation (Saratov);

• Kapshagai - Taldykorgan;

• Taraz - Kainar;

• Kyzylorda - Shymkent - Taraz;

• Shymkent - the border of Uzbekistan;

• border of the Russian Federation (Orenburg) - Aktobe - Kyzylorda;

• Aktobe - Uralsk - border of the Russian Federation (Samara);

• Pavlodar - border of the Russian Federation (Omsk);

• Nur-Sultan - Kostanay - border of the Russian Federation (Troitsk);

• Aktau - Beineu;

• Atyrau - Dossor - Beyneu - Akzhigit - the border of Uzbekistan;

• Nur-Sultan - Pavlodar;

• Pavlodar - Semey - Kalbatau.

In 2022, the following sections will be paid:

• Petropavlovsk - border of the Russian Federation (Kurgan);

• Temirtau - Karaganda;

• detour of Karaganda;

• Shchuchinsk - Zerenda;

• Taskesken - Bakhty;

• Zhetybai - Zhanaozen.

In 2023, the following sections will be paid:

• Kurty - Burylbaital;

• Usharal - Dostyk;

• Karabutak - Rudny - Kostanay;

• Uzynagash - Otar.

In 2024, the following sections will be paid:

• Karaganda - Balkhash;

• Balkhash - Burylbaital;

• Kurty - Kapshagay;

• Taldykorgan - Ust - Kamenogorsk;

• Kalbatau - Maykapshagai;

• Merke - Burylbaital;

• Atyrau - Uralsk;

• Aktobe - Kandyagash - Makat - Dossor;

• Atyrau - border of the Russian Federation (Astrakhan);

• Podstepnoye - Fedorovka - the border of the Russian Federation.

 

Source: Informburo.kz

 

 

 

 

 

«Важное значение имеет завершение строительства казахстанского участка международного автомобильного коридора «Западная Европа - Западный Китай». Это действительно народная стройка века».
«Мы ставили задачу развивать инфраструктуру. И это оказалось нам по силам. В настоящее время мы возрождаем Новый Шелковый путь. Мы открыли доступ к странам Персидского залива и Большого Востока. Мы распахнули восточные ворота, проложив путь на рынки Китая и всего Азиатского континента». «Стратегия «Казахстан-2050».
 
 
Послание Первого Президента РК - Елбасы, 2012 г.

 

 

 

 

«Исполнительной власти нужна полная, качественная программа «Нурлы Жол». Это стратегический проект, благодаря которой будет затронута вся транспортная инфраструктура».

 

 

 

 

Стратегия 2050

 

 

 

 

Проекты "ЗЕ-ЗК"
Проекты "Нурлы жол"
Закупки
Объявления
Пресс-центр
Мультимедиа
Вопросы и ответы Контакты